Feel brand new - 8

''Så ni är ihop?'' frågade Gemma och snurrade runt. Hon kollade på mig och gav ut ett skrik när jag log blygt och nickade. '' JAG VISSTE DET!'' skrek  hon ut över affären. Flera blickar vändes mot vårat håll. Jag skrattade och kollate på en röd Gemma. '' Men du och Nialler då?'' frågade jag och vickade på ögonbrynen. Hon blev , om möjligt, rödare och gömde ansiktet i händerna. '' Men Niall är ju mogen! Inte som Loyis!'' försvarade hon sig. ''  haha visst! Och Louis äter inte var tredje minut!'' skrek jag och skrattade. '' HYYSH!'' görde vi några tanter säga. Vi skrattade och gick mot kassan med våra kläder.

Jag satt själv i mitt rum och väntade på mamma. Hon skulle ha kommit hem för flera timmar sen. Jag suckade och bestämde mig för att sova. Planetr kankse bara blivit försenat? Eller så var det mycket trafik! Ja så är det nog. Jag gosade in mig i täcket och slöt ögonen. Jag föll snabbt in i drömarnas värld.

Jag drömde om Liss och Emma, mina bästa vänner io USA. Vi var på en äng, hade roligt och skrattade. Gamla minnen ploppade upp och jag kunde inte bli lyckligare. Plötsligt ändrades scenen och allt brann upp. Liss och Emma förvandlades till djävular och stirrade på mig. '' Du glömde oss!'' skrek dom och skickade blixtar på mig. '' Nej!'' skrek jag. Dom skrek saker och fattade eld på mig. Ännu en gång ändrades scenen och jag föll, ner i ett svart hål som tycktes vara ändlöst. ''NEJ!'' skrek jag och satte mig upp.

'' Det var bara en dröm'' intalade jag mig själv. Jag la mig ner och försökte somna igen när jag hörde bankanden på dörren. Jag satte mig än en gång upp och kollade på klockan. 10.29 visade den. vem knackar på vid den här tiden? Jag suckade och gick upp. Jag stoppade fötterna i mina morgontofflor. På väg ut snappa åt mig min morgonrock. Det kanske var mamma som glömt nyckel. På väg ner för trappan satte jag upp håret i en snodd jag haft runt handleden. Jag gick glatt fram till dörren och öppnade. Där stog inte mamma, utan två poliser.


( Christina Aguilera - Hurt )

'' Godmorgon?'' sa jag frågande och kollade på de två poliserna. En man och en kvinna. Dom såg besvärade ut på nått sätt. '' Godmorgon..'' sa kvinnan. Sedan gick allt i slowmotion. Hur dom förklarade hur min mammas plan störtat igår, hur dom beklagade sorgen, hur mannen snabbt kom fram till mig och hindrade min kropp från att slå i golvet när jag föll ihop. Sedan att allt blev svart. Min mamma? Min egna mamma? Död..



Drama is here, and its here to stay!

KoMMENTERA!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

As bra meeer!!!

2011-12-18 @ 19:51:03
Postat av: Anonym

Sjukt braa ! Meer !

2011-12-18 @ 19:55:53
Postat av: M

Omgosh, grymt bra!

2011-12-18 @ 22:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0