Feel brand new - 2



''Gemma sluta!'' skrattade jag och sparkade med benen. Hon skrattade och fortsatte att kickla mig. PÅ något sätt krånglade jag mig ut ur hnnes grepp och började att kicka henne under fötterna - hennes svaga punkt. '' VIT FLAGGA! JAG GER MIG!'' tjöt hon mellan skratt attackerna. Jag la mig utmattat brevid henne i min säng och stirrade upp i taket där min Justin Bieber poster var. '' kan man bli hetare?'' undrade Gemma och stirrade på postern. '' Well.. om man heter Alex..'' började jag men hon kuffade mig så jag ramlade ur sängen. '' Hey! Vad fan hände med vit flagga?'' utbrast jag och kollade på henne med trumpen min från golvet. Hon lutade sig över sängkanten och började skratta. '' Well.. om man heter Gemma..'' Jag lutade mig upp och gav henne en örfil. Och så var kriget igång igen.

Jag fixade dom sista tovorna i mitt bruna hår och stirrade på mig själv i spegel. Detta var jag, Alexandra Stewart. Brunthår, gröna tindrande ögon, fylliga läppar och solbränd hy. På dessa två och en halv vecka som jag bott i London har det varit sol och jag och gemma, som blivit som bästavänner, hade gått till stranden nästan varje dag.
'' Ska vi dra till stranden?'' frågade Gemma efter en tids tystnad. '' Jag orkar inre.. kan vi inte gå hem till dig?'' frågade jag och kom på att vi aldrig varit där. '' Jag vet inte..'' '' Jo omigen!'' efter många om och men, gick vi hem till Gemma.
Jag packade bikini och sånt, sedan gick vi ut till min bil.

'' Sluta! HAhA!'' skrek jag och plaskade i vattnet så det sprutade runt. Vi hade vatten krig i vattnet, hur roligt som helst. ''GEMMA?! VI ÄR HEMMA!'' hörde vi plötsligt någon ropa från huset. Gemma , som nyss varit så glad, förvandlades still en nervös och skräckslagen docka. Hon rörde inte en muskel. ''Gemma? Vart är du..'' Jag kollade bakåt och såg 5 killar. En blond, 3 brunhåriga och en svarthårig. Jag betraktade dom noga och upptäckte att alla var jävligt heta! '' Eum, hej jag är Alex'' Sa jag och vinkade. Dom stirrade bara på mig och jag kollade rågande på Gemma med en what-the-fuck-min. Hon brast ut i skratt och presenterade killarna. Vi gick upp ur poolen och drog på oss badlakan

Kommentarer
Postat av: Marielle

Svar; Jag länkar så fort det har kommit in en hel del. :) Och jag har aldrig lagt ut en prolog till den delen. Det kommer inte någon heller, eftersom att det börjar med kapitel ett. :) Men om du vill läsa den lilla sneak-peaken jag skrivit så trycker du på HITRISA del 2, under noveller i menyn. :)

2011-12-13 @ 19:33:48
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Fanny

Grymt! :D <3

2011-12-13 @ 20:23:08
Postat av: Lollo

grym!! mer! :D

2011-12-13 @ 21:17:54
URL: http://jbnovellerjb.blogg.se/
Postat av: Sofia

ierwugheriwughreiugh den va braaaaa! RTJROHITJRTLDIHJ ville göra en aslång o fin kommentar om hur mycket jag älskar bloggen, men jag failade lite heheehehheh ;) LOL ASGRYM

2011-12-13 @ 21:43:22
URL: http://thasofia.blogg.se/
Postat av: M

Grymt bra :D

2011-12-13 @ 22:20:53
Postat av: Moa

hur ser Alex ut? alltså om du har nån bild..

2011-12-14 @ 12:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0