Feel brand new - 9








Så, nu satt man på ett plan, till Atlanta, där min moster bor. Där alla minnen fanns. Där Liss och Emma fanns. Där pappa fanns. Jag suckade och raderade ännu en gång mitt mail till Louis. Det blev aldrig bra! vad jag än skrev blev det bara fel! Allt blev fel! imorse var jag världens lyckligaste tjej, hade en underbar pojkvän och livet lekte, nu vad fanns kvar? Jag tog ett djupt andetag och la fingrarna på tangentbordet på min Macbook Air. Jag började skriva och tårarna rann som bara den.

'' Louis, jag vet att du säkert undrar vart jag är, tro mig det gör jag också. Allt hände så fort, jag kan inte ta in det. Men låt oss börja från början då.. Min mamma åkte till USA på affärs resa, och när hon var på väg tillbaka till london så störtade hennes plan. Flight 54.. jag kommer aldrig glömma det nummret. Men mest av allt kommer jag aldrig glömma dig. Jag var tvungen att flytta illbaka till Usa, tro mig, om jag kunde skulle jag stannat hos dig! Jag önskar att du vore med mig just nu. Du gjorde mitt liv till en dröm genom att skrida in i mitt liv i skinande rustning på en vit häst. Du kommer alltid vara min Prince Charm .. jag älskar dig.. // Många kyssar och kramar Alexandra Simons ♥ ''

'' Damer och herrar, vi landar snart i Atlanta, Amerika. knäpp era bälten och samla ihop era värdesaker. Hoppas ni har haft en trevlig resa med Brittish Airlines.''
hörde jag en flygvärdinna säga i högtalarna och bätlesskyletn lystes upp. Jag slog igen datan och la den i sin väska. Samt så samlade jag ihop alla minsa saker och stoppade in ett nytt tuggummi i munnen. Lock i öronen var inte direkt något jag njöt av. Jag lutade mig tillbaka och knep ihop ögonen och tuggade argtsint på tuggummit. Landning och lyft var det värsta med att flyga, och att ens mamma dött i en flygolycka gjorde inte saken bättre.

'' Vi har nu landat på ATL Airport, tack för att ni flög med Brittish Airlines'' Jag pustade ut och väntade på att alla skulle gå av planet. När det praktiskt taget var tomt, knäppte jag upp bältet och tog med mig mitt hand babage och gick av planet. Till skillnad från London var Atlanta varmt. Det regnade nog inte lika mycket här som där. Jag gick av planet och vidare in i flygplatsen. Jag läste några skyltar och kom äntligen fram till den där bagage saken. jag glömmer alltid vad den heter. Ironiskt nog kom mina väskor sist av alla. Jag hade fyrs stycken. En chockrosa, en illröd, en limegrön, som verkligen skrek '' SE PÅ MIG!'' eller det gjorde dom alla, och tillsist en orange. Ni vet en sån där färg man brukar ha på trafik korner? Jag tog ner alla och började krångla mig med mina äskor mor utgången. Moster Joanne såg man direkt. Hon var en 25 årig lång kvinna med long sidecut *.
jag log stort. Min kära moster hade varit där för mig när pappa åkte in på rehab när jag var fyra år. Vi hade flyttat runt lite, sedan hade pappa kommit ut och bott med oss i ett halvår. Sedan åkte han in igen. Då flyttade vi till London. '' Moster Joanne!'' sa jag och kramade henne hårt. han kramade mig tillbaka och snyftade. '' Wow, Alex.. du är så lik din mor'' Sa hon och släppte mig lite. Hon lutade sig tillbaka och granskade mig med hennes händer fortfarande på mina axlar. Jag log och torkade mig under ögonen. Vi kramades igen och tog in alla mina väskor i hennes stora Range Rover.

'' Vilket stort hus!'' utbrast jag. Egentligen var det en takvåning mitt i centrala Atlanta. Hon log stort och visade mig mitt rum. Jag hade egen wic ( walk in closet) och ett eget badrum! Och .. EN SKO HYLLA SOM VAR SJUKT STOR! jag glömmde genast bört sömnen och började hänga in alla kläder och alla skor.



Efter flera timmar kände jag sömnen ta över och gick för att lägga mig. Jag skulle just somna när jag hörde ett plingande ljud från mobilen. Någon ringde, jag visste det för att jag hade Louis som ringsignal '' Hallå svara dig slöfock! EN MOROT ÄR SNABBARE ÄN DIG!'' Saknaden slog mig som ett slag i ansiktet och jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Jag tog sakta upp movilen och stelnade till när jag läste namnet på telefonen.




Vem kan det vara?

15 kommentarer för mer?

GLÖM INTe ATT KOMMENERA!

Datum o tid : 2011-12-19 10.10

Kommentarer
Postat av: Jessica

såbra :D

2011-12-19 @ 13:54:10
Postat av: Hanna

sjuuukt braa !

2011-12-19 @ 15:47:10
Postat av: Lollo

nerå, jag glommer inte ;) jätte bra! :D

2011-12-19 @ 16:52:19
URL: http://jbnovellerjb.blogg.se/
Postat av: Felizia

Asså meeeeeeeer!! :D

2011-12-19 @ 16:57:52
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeer

2011-12-19 @ 21:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0