Feel brand new - 1




När jag vaknade log jag av tanken av att det var måndag. Första dagen i den nya skolan. Som tur hade jag bild idag. Jag älskar att teckna, rita, måla och fota. Jag gick upp ur sängen och gick fram till garderoben. Efter en halvtimme kom jag ut ur min Walk In Closet med ett par svart/gråa shorts med körsbär på, ett vitt linne och klackskor med blommor. Jag tog på mig lite smycken och min systemkamera. Jag plattade snabbt mitt hår och satt upp det i en hästsvans och sminkade mig lätt. Sedan gick jag ner till köket där mamma hade lagt fram frukost.''Godmorgon gumman.Är du nervös?'' frågade hon. Jagnickade till svar och började äta av min macka. '' Skynda dig gumman, så kan jag skjutsa dig till skolan'' 

Jag gick ut från bilen och vinkade till mamma som sedan åkte iväg. Jag suckade och rättade till min väska och gick in i byggnaden. Alla stirrade på mig som om jag vore en alien. Jag suckade ännu en gång och skyndade mig till rektors konstor för att få alla papper och sånt. Jag måste sett ut som en vilsen höna när jag yrade omkring där med förrvirrat ansiktsuttryck. '' Behöver du hjälp?'' hörde jag en tjej säga. Jag vände mig om och fick se en tjej med svart/brunt hår och chokladbruna ögon . '' Ja tack! Jag hittar inte rektorn kontor!'' suckade jag och gjorde en uppgiven gest. ''Haha första dagen?'' '' Syns det så tydligt?'' Skrattade jag. Hon nickade och erbjöd sig att visa mig till rektorn. Jag tackade ja och vi började gå upp för en trappa. '' Gemma '' sa hon och sträckte fram handen . '' Alexandra, men du kan kalla mig Alex'' Jag skakade hennes hand och kände på mig att vi skulle bli goda vänner.

***

'' Jag vill att alla ska måla vad ni än vill'' sa bildläraren, Mr.Dublin. '' Ni har fria händer, tre timmar har ni på er'' Sa hon efte att ha kollat på klockan. Jag tog upp en pensel och började måla. Jag kände inte av något när penseln drog över den vita tavlan. Färgerna började flyta ihop och en bild började uppenbaras. Efter 2 timar la jag ner penseln och gick för att tvätta mina händer. När jag kom tillbaka skrev jag dit mitt namn med snirkliga bokstäver i högra hörnet. '' Miss. Stewart! inspirernde bild.'' Jag vände mig hastigt om och såg hur bildläraren försökte hitta ord. Jag log och vände mig om ännu en gång för att kolla på målningen.



Jag log och tänkte på filmen Pocahontas. Filmen inspirerade mig till bilden. Hur hon kämpade för sin sanna kärlek, riskerade ´sitt liv för fienden. ågot jag aldrig skulle kunna göra, känna äkta kärlek.


Kommentareeer! ♥

Kommentarer
Postat av: fredrica

as bra :D

2011-12-11 @ 09:33:49
Postat av: Saga:)

Ja, jag gör designer. Men dock så tar det ett tag för jag har så mkt i skolan. Men maila till [email protected] och skriv hur du vill ha designen:)

2011-12-11 @ 11:07:41
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: Sofia

gryyyyyyyymmmm

2011-12-12 @ 14:37:20
URL: http://directionstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0